dimarts, 8 d’abril del 2008

Presentació 'L'últim patriarca', de Najat El Hachmi


Dimecres 16 d'abril a les 20 h, presentarem el llibre 'L'últim patriarca' de la Najat El Hachmi, publicat per Planeta. Es tracta del darrer Premi Ramon Llull de novel·la convocat per la mateixa editorial i pel Govern d'Andorra.
L'acte, de manera excepcional, no tindrà lloc a la llibreria sinó al Casal Cultural (Rambla Balmes 2), fruit d'una nova, i esperem que periòdica, col·laboració amb dita entitat. Serà conduït per la periodista Montse Eras i gaudirem de la presència de l'autora.
Es tracta d'una molt bona novel·la. Dividida en dues parts, la primera comença amb el naixement de Mimoun, la seva joventut al seu poble i la seva arribada a Catalunya. La segona arrenca amb el reagrupament familiar de Mimoun, la seva dona i els fills a la capital comarcal catalana.
El protagonista se'ns presenta com un individu capriciós i egocèntric fruit d'una educació masclista i de la sobreprotecció que li procuren les dones que l'envolten. L'eix principal de la segona part serà el xoc constant, generacional i cultural, amb la seva filla.
No m'extendré més en l'explicació de l'obra. Només dir-vos que ja vam convidar fa uns anys la Najat per parlar-nos del seu anterior llibre, 'Jo també sóc catalana', que aprofitem per recomanar de nou.

6 comentaris:

L'Espolsada llibres ha dit...

Ei molt bé, a mi em va agradar molt.
Nosaltres el dia 18 d'abril tenim la M. Carme Roca presentant Les dones de Jaume I.

Llibreria L'Illa ha dit...

Ja vaig llegir el post al teu blog. Et recomano que llegeixis 'Jo també sóc catalana.

Carles

L'Espolsada llibres ha dit...

I com va anar la presentació?

Anònim ha dit...

M'hagués agradat molt anar a la presentació però ara visc fora de catalunya! El tinc encomanat, però, perquè el recomanaven al blog de l'espolsadai, clar, dues recomanacions fan venir ganes!!!!

Llibreria L'Illa ha dit...

Hola Espolsada i Aida, la presentació va estar molt bé. La Najat té el cap molt ben amoblat tot i que està una mica agobiada per tota la promoció que ha hagut de fer. Ja se sap que la contrapartida d'un premi és aquesta. El públic va participar molt i es va crear un bon clima de debat. Com portes els serveis de novetat, Espolsada?

Anònim ha dit...

Hola m`hagués agradat assistir a la presentació, pèrò vaig acabar massa tard a la meva feina.
Jo també obro un comerç durant tooot el dia.
Tot i això, sempre m`he considerat una persona molt aficionada a la literatura, ja des d`abans de néixer el meu primer fill.
Estic interessada en rebre per email les presentacions que la llibreria L`Illa organitza cada mes.
Us enviaré el meu email.
Gràcies i felicitacions pel Sant Jordi!!!
Anna