dissabte, 16 de febrer del 2008

El dret a perdre's

L'altre dia, amb motiu del congrés de telefonia mòbil de Barcelona, vaig llegir que havien presentat un cel·lular amb gps incorporat.
No m'agrada gens aquesta moda de portar GPS al cotxe, em resulta molt més divertit i bonic agafar un mapa en paper a l'hora de planificar una ruta. Quan arribes a una cruïlla i no saps si tirar a dreta o a esquerra sempre hi ha aquells moments de tensió en què l'opinió del conductor no coincideix amb la de l'acompanyant que és qui està consultant el plànol. Això també forma part del viatge. Cal gaudir també de la travessia, com diu Kavafis. A més és molt desagradable anar sentint com una veu neutra et va dient què és el que has d'anar fent a cada moment.
Doncs si no vols caldo, tres tasses. Ara resulta que també podrem dur GPS tot caminant.
Perdre's pels carrerons de segons quins barris d'algunes ciutats pot produir unes sensacions ben agradables. Sempre recordo un cop que em vaig perdre per Venècia. Viatjava amb un amic i ens hospedàvem a un alberg juvenil a l'illa de la Giudecca. Un dia de bon matí, després d'una nit insomne, vaig sortir i em vaig perdre per l'entramat de carrers de l'illa, immers en una boirina persistent enmig d'un mar quiet i ple de misteris. Només per aquest moment ja va pagar la pena el viatge.
També recordo les passejades que fem de tant en tant en família pels carrers del Gòtic. Sempre descobrim algún racó, algún finestral o algún pati que ens havia passat desapercebut.
Des d'aquí reivindico el dret a perdre's i juro solemnement que no utilitzaré mai el móbil amb GPS.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Carles,
la familia Barroso Heredia vam trobar el monolit a la platja d'Argelès, i sense gps, tot plegat crec que cap aparell ens hauria portat.
Estem d'acord amb tu, ens agrada perdre'ns, sempre es descobreix quelcom interessant.

Llibreria L'Illa ha dit...

Nosaltres també vam estar dissabte a Elna i a Argelers. A banda de la maternitat, el poblet d'Elna ens va encantar. El casc antic és molt bonic i la catedral és deliciosa.

Anònim ha dit...

Totalment d'acord.
Nosaltres vam estar diumenge i a banda de la ventada (horrible) va ser una sortida fantàstica. Vam visitar també la tomba de Machado.
Els "monuments2 d'Argelès, una mica abandonats, no us sembla?. El dia 5 les Àgora hem decidit que portarem flors fresques i alguna bandera republicana, en honor als màtirs per la llibertat.

Anònim ha dit...

No és anònim, és la Lola